TrångtOm

Familjeliv - Arbete - Barn - Byggprojekt - Adoption - Inredning - Barnlöshet - Stockholm - Umeå - Norrbyskär - Zambia

Min drömtillvaro

Publicerad 2017-12-03 22:05:02 i Allmänt,

(null)   

Min dröm handlar nog till stor del om känslor.. 
- Jag vill må bra rakt igenom! Att jag varje morgon ska vakna utan dåligt samvete. Att jag ska bli en bättre människa i första hand mot mig själv, att jag ger mig själv ett bättre självförtroende, tror på mig själv och är rädd om och sköter om den kropp som jag har. Jag vill vara gladare och skratta mer. Jag vill inte vara lika lat och bekväm som jag faktiskt är i dag och jag vill vara piggare, känner mig allt för ofta så jäkla trött, hatar den känslan..  Min dröm är att finna lyckan med livet och inte haka upp mig på allt som är materiellt. 

Lyckas jag med detta så tror jag oxå att jag blir en bättre mamma, fru, vän och kollega.. 

Men sedan vill jag nog även ha skapat något bra för eftervärlden, att någon 50 år efter min död säger att "detta skapade Elina", vad vet jag inte ännu.. Ska jobba vidare på den drömmen! 

Hittar ingen passande bild för inlägget utan bilderna är från kvällens spontana biobesök, vilket var kul! 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela