TrångtOm

Familjeliv - Arbete - Barn - Byggprojekt - Adoption - Inredning - Barnlöshet - Stockholm - Umeå - Norrbyskär - Zambia

Superhjältekalas

Publicerad 2017-12-09 21:35:25 i Allmänt, Barn, Kalas, Maskerad,

(null)

I dag har vi varit på kalas hos Alexanders kompis som fyllde 5 år, temat var Superhjältar! 

Alexander var Hulken och sminkade sig själv nästa helt själv! Det är roligare när han försöker och känner sig nöjd än att allt måste vara "perfekt", vad "perfekt" nu är.. 

När det är temakalas och när endera Ken, jag eller båda följer med så tycker jag att det är viktigt att även vi själva bjuder till och klär ut oss eller iaf har någon assesoriar utifrån temat. Jag var dock på julfest med jobbet igår där vi hade 80-tals tema, så jag var väl inte helt på att även i dag sminka upp mig helt o hållet, som förälder på barnkalas så känns det väl inte heller att man ska gå helt banans och typ stjäla showen.. Så jag började fundera.. Superhjälte v/s kvinna? Catwomen? Nä, krävs lite väl mycket smink alt passande kläder/detaljer.. Jag kom på att vara SuperMom ist! 😉
Gjorde mig allmänt "fin" med mina nya gröna vida byxor från HM, klippte ut ett stort "M" i grönt frotetyg och strök fast det på ett svart linne med sådana där strykfållningsband som man kan ha för att fålla upp gardiner.. Pimpade mitt "M" med glitterklister och kände mig sedan som en passande "SuperMom" 😉
Ken kom på att han kunde vara "The TickleMan" som är en karaktär som ganska ofta kommer fram när han och Alexander leker.. Jag skulle åka en sväng till Farsta C och bl.a. köpa present till födelsedagsbarnet, då hittade jag även ett par STORA gröna glasögon som jag tänkte kunde vara passande för The TickleMan och Ken klippte oxå ute ett T i frotetyg och strök fast det på en svart T-shirt likt som mig.. 

(null)
SuperMom, The TickleMan & Hulken

(null)

Blev ett kul kalas med både tårta, gofika, dans och "skattjakt". I stället för traditionell fiskdamm så hade de spänt upp ett långt tråd/snöre fram och tillbaka genom ett rum, varje barn fick en och en gå in i rummet och följa tråden som först innebar att de skulle krypa under en säng, följa tråden lite korsning tvär för att slutligen i en garderob finna "Skatten", en godispåse! 😀 Var en kul ny variant! 
(null)
SuperMom med serpentiner i håret och Snapchat-filter 😉 Rackarns så fin man kan känna sig med Snapchat.. 

När vi kom hem hängde ett Blomogram till mig på dörren, det var stora fina julblommor från min mamma! Var en glad överraskning ☺️, men hänger ihop med att jag fyller 38 år på måndag.. 😳 

Ken har dragit ut till skogen med sin kompis Erik för att sova och filma lite i morgon, Alexander och jag borde nog gå och sova strax så att vi är utvilade i morgon, då vi först har en del att fixa innan vi får gäster och ska ha "julmys" här i morgon från 14-tiden.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela