TrångtOm

Familjeliv - Arbete - Barn - Byggprojekt - Adoption - Inredning - Barnlöshet - Stockholm - Umeå - Norrbyskär - Zambia

Mitt perfekta liv

Publicerad 2017-12-01 19:57:45 i Allmänt,

I mitt perfekta liv så har jag en bra balans på allt som är viktigt! 
Jag jobbar lagomt mycket, tror att det är ca 30 h/v, har kvalitetstid med Alexander och vårt/våra kommande barn varje dag, får min egna dos av egentid och då ser jag till att motionera och även Ken och jag får vår dos av egentid tillsammans då vi gör något mysigt i lugn o ro, kanske inte varje dag men då och då. 
Jag är lagomt social och umgås med vänner varje vecka, om så på tu man hand eller så ses vi flera, både stora och små. Vi har föresten öppet hus och knytis varje söndag då vår familj och vänner bara kan titta förbi, från typ 16 är dörren öppen! Välkomna, känn er som hemma! 

(null)

Somrarna tillbringar jag med min familj på Norrbyskär och i Trångtom, vårt sommarhus, som är nyrenoverat och bra skick, vi njuter av att fixa det årliga och löpande underhållet som ett hus som snart är 100 år kräver och vi kan ägna tid åt detaljer för att trivas på bästa sätt.. Vi äter och dricker gott på kvällarna, fiskar, tar en tur med båten och någon tar ett kvällsdopp från bryggan i solnedgången..   

(null)

(null)

Förutom mitt vanliga jobb, vad det nu är.. 🤔 Så kan jag ägna tid åt att skapa, jag förverkligar alla idéer som poppar upp i mitt huvud, den där barnboks-appen, mina egendesignade och svenskproducerade mattor, Norrbyskärs-te mm mm.. Gällande jobb så är jag kvar inom byggbranschen, men är inte säker på om jag så som nu är projektledare.. Jag tror att jag mer är i en fastighetsutvecklingsposition, att jag får vara idésprutan och någon annan som driver själva projektet.. Jag är ett namn i branschen, inte känd känd men ändå någon som är känd för att göra något bra.. 

(null)

Varje år under hösten/vintern besöker vi ett nytt varmt land och får uppleva något nytt och varje vinter åker vi till fjällen en vecka med övriga familjen och myser.. 
Sedan är vi förstås förskonade från allvarligare olyckor och sjukdomar, men får vår del i "lagom dos" så att vi inte tar livet för givet.. 
Mänskligheten har kommit till insikt att kärlek och godhet till varandra och vår planet är vår räddning, olyckor av olika slag kan drabba oss alla men vi har ett val att inte själva orsaka andras lidande.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela