TrångtOm

Familjeliv - Arbete - Barn - Byggprojekt - Adoption - Inredning - Barnlöshet - Stockholm - Umeå - Norrbyskär - Zambia

Mitt perfekta liv - NOT!

Publicerad 2017-12-01 23:15:59 i Allmänt,

(null)

Som en spegling till hur jag i separat inlägg beskrivit mitt perfekta liv så kan jag tyvärr inte säga att just denna dag har varit perfekt.. 
Har varit en kontorsdag när frågor poppat upp från olika håll, även om frågor blev besvarade så känns det inte som att jag fick gjort något konkret.. På hemvägen köpte jag en Star Wars-Julkalender till Alexander och lite annat julpynt och jag laddade för en riktigt mysig kväll då vi skulle spela julmusik och julpynta.. Möttes av en galet tjurig Alexander som fått Playstation-sjuka, en sådan där sjuka som barn får när det blir frustrerade för att spelet är för svårt samtidigt som de är hungriga.. När jag sedan lockade med att "den som kommer och äter får en present" så kom Ken direkt och jag sa "då ska pappa få en present", då säger A "men får inte jag en present", "jo, det får du om du kommer och äter". A kom till bordet och jag bad honom att blunda. När han sedan öppnade ögonen så hade han sin Star Wars-kalender framför sig och då utbrister han i tårar "jag tycker inte om den".. suck.. Han satt och tjurade hela middagen så Ken var tvungen att lämna bordet för att inte tappa fattningen, jag kör taktiken att bli ledsen själv när A är så i bland och jag själv är trött.. Kanske inte så bra, för då blir han ledsen för att jag är ledsen och då får jag dåligt samvete för att jag lagt skuld på honom och sedan är stämningen helt förstörd.. Så blev det i kväll.. När han fått i sig mat så grät han lite till över att inte få Playstation men efter att jag förklarat allt om Playstation-sjukan samt att man inte få ha den där otacksamma atityden när man får presenter så kändes det trots allt som att han kom till insikt och utbrast med överdriven förtjusning hur fint allt julpynt var som jag placerade fram. 
Jag försökte iaf hålla min julstämning vid liv och hällde upp ett glas vin och spelade julmusik medan killarna hängde med varsin padda/dator i knät. Kan bli så förvånad och lite besviken över att det bara verkar vara jag som bryr mig om julpynt, Ken skulle aldrig ens hinna sakna julsaker innan julen är förbi.. Jag tog iaf ner julsakerna från vinden och ställde fram adventsljusstakar i fönster osv.. 
Under tiden insåg jag att musen som vi haft på besök i "fågelhuset" antagligen bor på vinden med sin familj, för kalas har de haft bland våra julsaker.. så nu kastade jag en massa grejer som kändes förpestade eller trasig pga av mössen bitit sönder dem.. Tvättade rent vissa saker som jag känner lite extra för, bl.a. Alexanders julgranskulor som han och jag årligen gjort.. Då lyckades jag förstås ha sönder den första som han som 6 månader målade/kladdade själv.. 😫
(null)
Syns inte så bra, men kulan är trasig.. ska se om det funkar att limma.. 

Sedan fick jag för mig att jag skulle byta ljus i vår fina kandelaber, men det var så mycke stearin och ljusstumpar som jag inte fick loss så jag tog mig för att ta fram stora kastrullen och skruvade isär ljusstaken och tänkte koka delarna för att få all sterarin att lossna.. Sådan härlig känsla när man kommer igång! Men då visade det sig att vi hade slut på gas till spisen! Det händer inte! 😫
Varmvatten och lätt gnuggande med svinto fick duga och visst blev den finare, men så typiskt.. 
(null)

Sedan har jag lockat fram alla katter och skickat upp dem på vinden för att jaga möss, spännande för dem men inte har de då visat upp någon fångst.. Nu är det en av katterna som vägrar komma ner så jag har stängt vindsluckan för att de drog så fasligt kallt.. blir spännande att se om jag får ner honom eller om han får tillbringa natten uppe på vinden.. 

Det är ganska skönt att sitta här vi köksbordet och bara skriva av sig, men det är lite svårt och det tar tid att Blogga.. 

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela