TrångtOm

Familjeliv - Arbete - Barn - Byggprojekt - Adoption - Inredning - Barnlöshet - Stockholm - Umeå - Norrbyskär - Zambia

Inredning & pyssel v/s barn

Publicerad 2017-12-09 20:48:35 i Allmänt, Barn, DIY, Inredning,

(null)

Jag är i grunden en riktigt "pysseltjej" men under åren har jag börjat rannsaka mitt pysslande. Ofta kom jag på att det jag skapade var saker som jag inte ville ha.. Och nu med barn så kan det både hemmavid och förskolan skapas konstverk som jag inte vet vad jag ska göra med, det känns som hjärtskärande att kasta bort det men samtidigt så känns det inte värt att börja skapa lådvis med "fula" alster som varken Alexander eller någon annat någonsin kommer att uppskatta.. 
Många "målningar" av Alexander har jag förstås ändå sparat men sedan försöker jag även fota av vissa bedrifter innan de om så har kastats eller om verket är skapat på griffeltavla eller sådan där annan ritplatta där allt kan suddas på en sekund.. För dessa har jag någon plan i framtiden att skapa en tavla med små bilder på fler verk av Alexander, som jag sett någon reklam om att man kan göra.
Men annat pyssel när man drar fram toapappersrullar, flörtkulor och annat krims och krams, visst är det kul när man sitter och pysslar, men verken känns verkligen kul där och då, det är inget som jag känner att jag sparar från år till år osv.. 
Men, i höstas när jag fick för mig att jag skulle beskära våra buskar på gården där vi bl.a. har en stor Rhododendron så sa Alexander att han ville spara en gren och måla den (antagligen har det gjort det på förskolan någon gång). Vi sparade en gren som har legat ute på altanen och skräpat några månader. Men så, här om veckan så tog vi tag i detta målaprojekt!  
Alexander valde färger och vi hjälptes åt att pensla ut färg så att den täckte grenen överallt. Och den blev jätte fin tycker jag!

(null)

I kväll har jag monterat upp den på väggen över vårt "strykbrädeskåp" och ställde även in en lampa i skåpet, så att grenen lite lätt blev belyst underifrån. 
Riktigt nöjd över ett kul pyssel med Alexander som lett till något som jag gärna har på väggen här hemma! 

(null)

Färgerna blev inte så tydliga så här i kvällsljuset, men de är framför allt orange, blått & guld! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela