TrångtOm

Familjeliv - Arbete - Barn - Byggprojekt - Adoption - Inredning - Barnlöshet - Stockholm - Umeå - Norrbyskär - Zambia

Ett barndomsminne nr 2

Publicerad 2018-01-07 09:14:55 i Allmänt, Norrbyskär,

Sommaren 1986 innan jag skulle börja första klass så flyttade min mamma och jag till Göteborg, till mammas nya man Tore. Har i efterhand förstått denna flytt var ganska turbulent och uppslitande för mina syskon, vårt hus i Umeå såldes, mina äldsta syskon flyttade hemifrån och Mattias flyttade till pappa. Själv var jag så pass liten eller så levde jag i min egna lilla bubbla, så för mig var flytten bara spännande. 
Under de kommande 9 åren bodde jag tillsammans med mamma och Tore i Göteborg  men tillbringade ändå mina lov och stora delar av somrarna uppe i Umeå och på vår sommarö Norrbyskär. 
Och ett starkt minne från dessa somrar på Norrbyskär är en sommar (1986 eller 1987) när min bror Patrik hade uthyrning av trampbåtar. En kväll så trampade vi in mellan de gamla pråmarna som står kvar inne i en av vikarna. Pråmarna är som gamla skelett från sågverkstiden där ut. Så läskigt men spännande på samma gång.. 

(null)

Trampbåtarna har vi inte kvar men en kanot har vi, så varje sommar hör det till att ta en sväng till pråmarna. Att sakta paddla emellan dem känns helt ok, men att sakta glida över pråmar som helt ligger under vattenytan tycker jag fortfarande är riktigt läskigt.. 

Längtar till sommaren! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela